En god opskrift

En god opskrift som jeg gerne vil dele med jer.Jeg fik den af min kollega og brugte den til kagen som blev pakket ind og har nu også prøvet den som muffins.( De er dog ikke blevet pyntet.) En kommentar fra min ældste datter var, lige lidt hakket chokolade i muffinen, så er den hjemme, så det skal prøves næste gang.

Chokolade/kakao kage. 

5 dl sukker
8 dl mel
8 spsk olie
2 dl kakao
4 tsk natron
4 æg
2 tsk vanillesukker
1 l tykmælk

pisk æg og sukker hvidt og bland dernæst alle våde produkter i, dernæst de tørre. Pisk godt, så den blir dejlig luftig og fri for klumper.
Puttes i en stor bradepande og bages ved 180 grader i 30 til 40 min. Stik i den for at se om den er gennem bagt. Hvis du putter den i springform eller i en anden form må du prøve dig frem med bagetiden.

Billederne fortæller ikke lige helt hvor god den er, men prøv den.

Kommentarer