Oliventræ

Jeg har en drøm om, at plukke oliven af mit oliventræ. Det skal lige siges, at det er første gang jeg har et oliventræ. Så efter en god snak med gartneren, kom jeg hjem med mit træ, en pose "Middelhavsmuld" og en flaske citrongødning. Det skulle kunne holde liv i mit træ. Træet er pottet om og står dejligt lunt i vinduet i stuen, og jeg har nøje fulgt med i dens udvikling. Og tro mig, den har lavet tusinde af små knopper og skudt med nye blade. Dejligt, men....... nu er alle knopperne sprunget ud, som små bitte blomster, og hold da op alt det pollen de drysser med. Jeg troede ikke at, så lille en blomst kan indholde så store mængder pollen, så nu er der lagt et stykke voksdug under, og det kan smides ud når den er færdig med at blomstre.
  


















Jeg går så i den tro, at den dag der kommer oliven på mit træ, kan de bare plukkes og spises. Der er så nogle som siger, at man skal gøre noget ved dem inden de er klar til spisning. Er der nogen af jer som har erfaring med oliventræer? Gode råd modtages.

Kommentarer